Panik!

Okej, nu ska jag berätta allt som har hänt!

Jag skulle färga mitt hår lite blondare, eller göra lite slingor. Jag har försökt med det innan men då har det inte blivit något resultat så jag sa till mamma ta där jag är som mörkast. Och det gjorde hon. Men till min stora chock blev det inte som jag ville! Det blev vitt på de stället som mamma hade färgat! Så jag hade lite vita fläcklik lite varstans.

Jag skrattade mest då hur jag såg ut, ganska hemskt. Och det värsta var att jag skulle in till Malmö och träffa min farmor dagen efter.

Det var den 25 vi färgade det vitt och vi skulle gör det lite bättre den 27! Bättre!!! Knappast! Nu blev det gult! Honungsgult! Nu skrattade jag inte! Jag grät. Jag var så trött och ledsen varför jag såg ut så? Mitt eget fel där med, för mamma sa att jag skulle ta en annan färg men nej jag ville ha den här!

Men det vara bara att skratta åt det och bara erkänna nu såg jag ut som jag verkligen kom från Falköping.

Det var bara det att jag skulle igen till Malmö och shoppa! Tvungen att hitta lite till. Men jag blev så ledsen när jag gick omkring där, varje gång jag såg mig i en spegel tänkte jag: är det verkligen jag ?

Inte så kul heller när precis alla tittade på mig , och tänkte typ : nej, stackas flicka. Hon har försökt att färga håret.

Nej, så jag sa till mamma att hon var tvungen att försöka få en tid hon våran frissör! Och vår frissör var inte förvånad för det hade hänt innan. Mamma hade gjort precis samma sak med pappa! Och nu var det min tur. Men när jag kom till henne sa hon att det inte var så farligt som hon trodde det skulle vara. Skönt tänkte jag!

Och att hon inte kunde göra något åt det för då kanske det skulle bara bli värre. Så jag fick ha kvar det som det är nu!

Jag börjar att vänja mig, jag måste ju vara en i mängden när jag kommer till Falköping igen ;)



Puss julia!!! men bara så alla vet vill jag verkligen ha tillbaka min vanliga hår färg :(


Kommentarer
Postat av: Annsingen

Ha en underbar söndag oavsett hårfärg:))

2007-12-30 @ 13:35:28
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0