j.

Jag har övervunnit min rädsla för sprutor. Jag har alltid varit rädd för sprutor och andra stick. Men jag har äntligen övervunnit rädslan! Jag tog sprutan för vaccinet mor svinis i fredags. Hade inte sovit något på hela natten eftersom jag var så nervös. Kom till Op med Bella, min räddare, vi träffade skolsköterskan och jag tog av mig mina ytterkläder och satte mig ner. Då kände jag hur vit jag blev i ansiktet när jag satte mig i stolen. Bella satt bredvid mig och jag höll henne hårt om armen, jag hann inte tänka så mycket innan syster Ulla hade satt sprutan i mig.. jag hann inte reagera, jag kommer ihåg innan ifrån andra sprutor att jag blir så rädd när de börjar torka först på armen. Men jag klarade det bra, jag svimmade inte och det gjorde inte ont ens.

 

 

Fast nu två dygn efter! Är det inte lika kul, igår var det värst. På fredag kväll (när mamma var här) började jag få frossa och började bli hela galen. Det var biverkarna som kom fram! Jag fick hög feber låg och skakade och kunde inte sova! Sen min arm, min stackas arm. Det gjorde så ont. Jag vet att jag hade ont efter stelkramps sprutan i 5an.. men så här ont har jag aldrig haft.. PÅ lördagen sen, fy fan mer feber jag bara sov och sov och kunde bara ligga på högerarm och knappt på rygg för så låg vänsterarmen emot och det gjorde ont!

 

Nu är det söndag och jag mår bättre blir förmodligen skola i morgon eftersom min frånvaro hatar mig. Men min arm gör ont.

 

Och hade velat spelat i helgen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0