j.

Jag läser på facebook att alla som ska börja på volleybollgymnasiet börja packa ihop alla sina saker för att flytta upp eller ner eller bara till Falköping.

Jag packar också ihop mina saker för att flytta hem ifrån.

Jag packar med mina saker för att flytta upp till Falköping. Det känns inte konstigt på något sätt alls, eftersom det här har jag gjort i 3 år tidigare. Men det här året är det annorlunda, det här året kommer jag inte gå på volleybollgymnasiet.

 

Samtidigt som jag packar så passar jag på att rensa lite kläder, jag rensar mina träningskläder. Mina volleybollkläder. Kläder som jag inte kommer behöva ta med mig upp till Falköping den här gången. Jag viker ihop sammanlagt 9 stycken falbygdensost tröjor. De ligger fortfarande på sängen. Jag har inte lagt ner dem i lådan än. Eftersom de har så många minnen med sig. Jag låter dem ligga upp en stund till. De får gärna ligga där och lysa lite, sprida lite glädje med sig.

 

Bredvid Osten tröjorna ligger en svedalavolley uppvärningströja. Det står Lennies töser på baksidan. Jag funderar på vad jag ska göra med dem.. De tar ett tag, jag funderar länge. Jag funderar på hur jag ska göra med volleybollen.. men jag har bestämt mig, jag ska inte spela volleyboll till hösten. Jag har ingen lust. Inte just nu, men jag vet inte vad som kommer hända om några månader. Jag har sagt till alla som har frågat mig om hur jag ska göra till hösten : "Jag vet inte, ta det lugnt. Jag ska inte spela volleyboll på hel tiden, men jag vill jättegärna spela det sista året med U21 i svedalavolley."

 

När vi var i Berlin och tittade på Tora & Camilla när de spelade var det underbart. Det kröp i mina fingrar. Jag drömde mig bort, jag vill med det här. Efter Tora & Camillas sista match pratade jag och Tora en stund om hur jag ska göra nu till hösten. Precis som till alla andra har jag sagt att jag inte vet, men jag vill spela sista året i U21. Då frågade Tora mig, " men med beachvolleyn då"

Jag blev tyst för jag visste inte vad jag skulle svara… Ja.. eftersom jag ska bo i Falköping i höst så finns det nog bara ett alternativ och det är att träna lite med GBC.

 

Nu har jag avslöjat lite saker jag inte har berättat för alla. Till hösten kommer jag antagligen inte spela volleyboll eller beachvolley. Jag kommer att flytta upp till min David på lördag/söndag. Jag kommer förhoppningsvis jobba i Falköping till hösten.

 

Visst har jag många drömmar jag vill uppnå. Men jag vet inte vad mina drömmar är just nu. Jag har inga drömmar som jag vill nå precis just nu. Jag vet bara att jag vill flytta upp till David. Jag vill spela volleyboll i Svedala, jag vill spela beachvolley med någon som vill satsa som mig. Jag vill bli som min idol Tora Hansson. Jag vill vinna på lotto och inte behöva leta jobb. Jag vill åka till New York, till London, till Thailand. Jag har många drömmar men jag tror att jag vill beta av mina drömmar sakta.

 

Puss j.

det här var ett sommarskriv......


Kommentarer
Postat av: clara

Välkommen tillbaka Julia :)

2010-08-17 @ 18:42:18
URL: http://sundhclara.blogg.se/
Postat av: clara

Absolut att vi kan ses när du kommer upp. Det vill jag jättegärna :) Tror vi skulle ha massor att tjata om. Jag vill veta höra mer om dina planer också :D



Fina du, säg till när du har landat i Fkp så tar vi en promenad, fika eller nåt tycker jag :)

2010-08-17 @ 19:23:23
URL: http://sundhclara.blogg.se/
Postat av: Lisa M

JULIA! Vad glad jag blir när jag läser detta! Att få ha dig lite närmare :)

2010-08-17 @ 22:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0