j.

Den här bloggen har tagit semester.

och det har jag med gjort, fast nu är det slut med det.

Nu har den här bloggen blivit en väntan på att jag ska få ett jobb. Så från och med idag ska jag försöka skriva här varje dag!


Jag tittade precis på vänner! I början så säger Ross till Joey att han är inte arbetslös han har bara tagit ett sabbatsår!

Underbart att tänka så. Fast tänka så kommer inte fungera i längden. Men jag söker och söker jobb. Har skrivit in mig hos arbetsförmedlingen. Jag ska skriva ett bra CV. Jag ska ringa runt till dem jag har sökt till. Jag ska lämna mitt ut mitt CV.

 

Ja, det är mycket jag ska göra. Fast jag har en stor förbi att ringa personer jag inte känner. Jag vet att det är en löjlig fobi men tänkt efter så kan man tänka om alla fobier. Men fobier är något som man inte kan ro för :) Så att ringa upp de jobben jag har sökt är hemskt. Jag försöker ta allt via mail. Men så lätt är det inte. Det är inte lätt att vara arbetslös ungdom i dagens samhälle. Men inget är lätt här i livet och det är kanske det som gör livet värt att leva.

 

Jag hoppas jag får ett jobb jag har sökt. Det passar mig. Så snälla håll tummarna för mig.

 

puss j.

Ni ska även få lite bilder när jag orkar.. jag blir bara mer trött över att ligga i soffan. Alltså mamma har rätt som alltid, men blir inte piggare av att sova eller chilla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0