j.

Dag 08 – Ett ögonblick
Om jag ska välja ett ögonblick är svårt. Jag har ett dåligt ögonblick och ett bra så jag kommer berätta lite snabbt om båda!

Jag börjar med det dåligt/hemska ögonblicket för det hände för ett bra tag sedan. Det var en helt vanligt solig sommardag 2004 och pappa stod och grillade ute i trädgården. Helt plötsligt kommer pappa in och skriker. Pappa bara skriker och skriker och sen lägger han sig ner på golvet och säger att han har ont i ryggen. Mamma ringer mormor eftersom mormor kan allt om sjukdomar m.m. Jag kommer ihåg allt som om det var igår. Att höra pappa skrika av smärta gör så ont i min kropp, att höra en vuxen man skrika och gråta så mycket är inte vanligt. Att höra han kämpa för han har så ont gör så ont i min kropp eftersom pappa har alltid varit stark.  Ena sekunden sitter vi i bilden in till akuten i Malmö. Jag har en stark bild i huvudet. Det är att pappa står och hänger över bänken till receptionen och gråter så ont han har. Några minuter efter så står mamma och kramar om mig och min bror medan vi gråter utanför akuten och säger att allt kommer blir bra. Några dagar efter fick vi reda på att pappa hade fått njursten.

Till ett bra ögonblick istället är när jag och mitt lag tog Sm-guld 2006. Vi hade tränat hela året, spelat tillsammans hela laget och vi var ett bra lag. och det räckte hela vägen. Hela vägen fram till ett sm-guld! Känslan att vinna, att bli svenska mästare är något stort. Jag kan inte beskriva mina känslor när jag fick veta att vi vann. När Sara smashade  in den sista matchbollen som ledde till sms-guld! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0