j.

Dag 09 – Min tro
Jag kan inte säga att jag har haft någon tro. Jag är konfirmerad och efter det har jag inte tänkt så mycket på min tro. Men när jag började gymnasiet så träffade jag en underbar person som blev en av mina bästa vänner under gymnasietiden och är fortfarande. Jag pratar om Gabriella, Bella!

När jag träffade Bella så förstod jag att Bella skämdes inte för vad hon tyckte och vad andra tyckte om henne. Bella stod för att hon var Kristen. I början av 3an blev jag och Bella väldigt nära vänner och Bella fanns där alltid för mig när jag hade det jobbigt. När jag var med Bella så mycket så insåg jag många olika saker, jag insåg att det är viktigt att ha en tro och att Gud är alltid med dig. Jag har ett starkt minne ifrån ett sms jag fick ifrån Bella.
Det löd såhär : " Åh du anar inte vad glad jag blir att du skriver berör! Tack för allt fint du säger julia :) men ta åt dig, Jesus älskar dig, ser dig och bryr sig så otroligt mycket om dig! Och det sköna är att vad vi än gör så finns det förlåtelse. Ingen är perfekt, alla trampar på någon ibland. Men gud ser, och han förlåter och ger kraft så att vi kan be om förlåtelse till den vi är sårat. Det är stort, och jag är glad att du tänker till lite, verkligen :) Godnatt min fina vän, hoppas du mår bättre! Stor kram<3 "

Efter jag hade fått det här smset så insåg jag att det är så sant det Bella skrev och efter det har jag börjat tänka efter. Tänka på att Gud finns och han är alltid med en.
Vill även säga att Bella är grym! Hon bor nu Huskvarna och jobbar med Ny Generation !
och att jag saknar henne <3

Kommentarer
Postat av: Din Bella

ÅH LJUVLIGA DU! I love you! <3

2010-12-17 @ 17:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0