j.

Jag har ingen ork kvar. Hela min kraft i kroppen har gått ur mig. Jag orkar inte gå upp ur min säng. Jag är otroligt bra på att stressa. Jag är bäst på att stressa upp mig inför saker. Stress är något som är hemskt. Det får många att må dåligt. Stress är egentligen något bra, den hjälper kroppen att klara olika uppdrag. Men sen finns det även dålig stress. Stress som får många att gå in i väggen.

 

Jag har ett problem till.. Jag har dyslexi. Det är något som är riktigt jobbigt. Inte jobbigt att prata om eftersom jag står för det. Men att handtera det är jobbigt. En person med dyslexi hennes hjärna jobbar 4-5 gånger så mycket som en som inte har dyslexi. Så det gör att jag blir väldigt trött. Jag orkar inte lika mycket som andra. Jag måste börja plugga flera dagar innan någon annan, jag måste plugga mycket mer eftersom jag inte får in orden i huvudet. Det är mycket som tar på mina krafter. Det är mycket som får mig att inte orka.

 

Och nu har min kropp sagt NEJ! Jag orkar inte. Min kropp säger ifrån. Jag är yr, jag skakar och svettas som aldrig förr. Så något är fel.

 

Jag vet att det bara är en vecka kvar! En vecka kvar i skolan. Jag har klarat 3år. Men tänk er 3år på spänn hela tiden. 3år med stress, 3år med dyslexi. Alltså blir det 3år av trötthet. Och nu är det 1 vecka kvar och jag orkar inte. Min kropp framför allt orkar inte.

 

Allt jag vill nu är att må bra. Jag vill inte känna någon stress. Och framför allt vill jag klara skolan, jag vill ta studenten! Jag vill fixa allt jag behöver fixa. Men framför allt vill jag må bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0