j.

Det här kanske bara gäller mig
men jag har tänkt på hur jobbigt det är att bestämma ens framtid redan nu.
eller jag har redan bestämt min framtid på ett sätt.
Jag bestämde det när jag gick i 9an.
Då bestämde jag mig för att gå på ett volleybollgymnasium.
Jag visste att jag skulle spela volleyboll, men inte vad jag skulle läsa.
Jag hade ingen aning om vilka linje som fanns, eller vad de innebar.
En dröm jag har haft länge har varit att bli frisör. Jag har ett stort intresse för hår & smink.
Men jag har aldrig insett min dröm riktigt.
Eftersom min dröm har alltid varit volleyboll och då var ju volleybollgymnasiet mitt val.
Det var inget snack liksom.
Nu i efterhand är jag nästan arg på mig själv. Jag är arg för jag inte tog tag och valde något jag verkligen ville läsa.
Idrottslärare är något jag har tänkt på länge att läsa till och kanske även sjukgymnast.
Jag kommer ihåg när vi var på intagningen inför volleybollgymnasiet.
Vi fick då prata med en syo-man, jag berättade för honom att jag ville blir något av det här men jag hade sökt samhäll. Han sa att kanske Bf men just då visste jag knappt vad Bf va (?) Jag visste bara vad samhällslinjen jag skulle välja vad för något.
Så nu sitter jag här, jag har klarat studenten som såg lågt bort ut ett tag. Men hur vill jag göra nu då.
Jag ångrar inte att jag gick på volleybollgymnasiet. Men jag ångrar att jag valde så fel. (Jag ångrar inget om min klass verkligen inte många pussar till er) Att jag inte tänkte på vad jag ville. Jag hade önskat att jag gick en frisörlinje. Att jag gick en jobb förberedande linje.
Men nu är jag här, och jag kan inte göra så mycket åt det. Det går bara att göra det bästa av situationen. Så ja, jag söker jobb hit och dit. Jag gör allt jag kan och mer kan jag inte göra!
Jag vet att detta blev ett depp inlägg och ett långt. men jag behövde detta.

puss j.

Kommentarer
Postat av: Lisa M

Puss till en söt tjej från världens bästa klass!

2010-09-06 @ 22:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0