j.

ÅH KAN KNAPPT FATTA ATT JAG TOG KÖRKORT IGÅR!

Det har tagit långt tid. Det har varit jobbigt. Jag har sagt att jag aldrig kommer ta körkort men jag lyckades igår och idag eller igår var jag så glad! Jag har verkligen kämpat med det här körkortet. och att det är över nu kan jag knappt fatta, att jag inte behöver igen sätta mig och övningsköra eller läsa mer teori.
I måndags kändes det som om världen höll på att rasa ner på mig, efter jag hade missat teoriprovet med ett poäng. Jag var så ledsen, kanske inte för jag hade missat men för att jag kände mig mer säker på teorin än på körningen. Sen har jag haft problem i många år och har ju fortfarande min dyslexi att kämpa med. Att jag då fick sitta och stressa mig igenom alla frågor och vara nervös samtidigt och inte förstå vad jag läser gjorde inte saken bättre. Så jag missade det i måndags och i måndags hade jag nått botten. Jag visste ju samtidigt att jag skulle klättra upp för berget igen och klara uppkörningen. Men jag visste ju innan jag gjorde teori provet att jag inte kände mig säker. Men jag körde uppkörningen och jag var inte alls nervös eftersom jag visste redan innan att jag inte skulle klara det. För jag skulle ta körkort i Malmö, och att jag hade hört rykten om att ingen klarar det på första gången i Malmö.
Men när vi körde in på parkeringen igen och han sa att jag hade klarat det så ville jag nästan säga nej nej du kan inte ge mig godkänt för jag är så usel på det här. men tydligen inte! Allt blev nu mycket bättre men jag hade även ett moment kvar teorin. Att göra teorin igår kände jag mig inte lika säker som jag gjorde i måndags så lite skrik och gråt där hemma gick jag in på provet med tunga steg. Fast det värsta är vara att vänta på resultat. De 3 sekunderna man får vänta känns som en evighet. Sen när det stod godkänt kändes det som om tiden spelades upp i huvudet på den tiden jag hade tagit körkort.

Jag kan inte vara lyckligare nu. Jag har kämpar så mycket. Är glad för alla som har stöttat mig. 

Jag kan inte göra styckeindelningar, alltså jag kan inte åka ner en rad. Därför får det bli en långtext istället :)

Kommentarer
Postat av: Lisa M

Helgrymt! :D

2011-04-15 @ 15:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0