j.

Det börjar bli vår. Visst det är underbart på alla sätt, men när våren kommer så börjar jag bli sjuk.
Jag har allergi mot pollen och allt som har med det att göra. Mina ögon rinner, huvudet värker, nästan rinner, men framför allt bli jag så otroligt trött.

Det är även påsk nu, tiden går snabbt kändes som om det var julafton precis. Även om påsken ligger sent i år så kändes det som om det var påsk precis. Vi brukar alltid fira den när mamma fyller år och hon har ju fyllt år för flera veckor sedan. I påsk så kommer jag fria den hos David det känds helt normalt, men det blir annorlunda för inga familjer har samma traditioner. Vår påsk hemma i Svedala är alltid mysigt, kanske för att vi firar mamma. Men i år blir det annorlunda ut, vi firar nästan alltid påsk hos min mormor och morfar. Men för någon vecka sedan fick mormor åka in till sjukhuset för hon har fått njursten, eller blodförgiftning i njuren så hon mår väldigt dåligt. Jag älskar min mormor av hela mitt hjärta. Hon är min bästa vän. Jag är orolig för henne varje dag, men jag är mest ledsen för min mormor är den starkaste personen jag vet och det är alltid hon som stöttar mig och nu är hon sjuk. Det gör så ont i mig, jag blir så ledsen speciellt nu när det är påsk. Eftersom det är alltid mormor som vi firar påsk hos. Man kan säga att påsk är mormor. Så att jag är i Falköping över påsken är nog bra. Jag är rädd för allt som har med sjukdomar eller sjukhus att göra. Jag vill tex inte följa med att hälsa på mormor, för att jag är rädd för det. Jag bryter ihop bara att prata om mormor, hur skulle jag då klara av att hälsa på henne.
Jag älskar mormor och vill av hela mitt hjärta att hon blir bra snart!

Uppdrag idag : ut och röra på mig, försöka bli frisk innan måndag, köpa ett STORT påskägg till David!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0